24 mars 2006

Mat

Det har blivit mycket kyckling den senaste tiden. Kycklingwok har blivit nya standardmaten. Färdigt på 20 min när kycklingen är tinad, jag kan nog pressa ner det till strax över 10 om man stressar lite och gör nudlar istället för ris. Lite svårt att hitta på nya maträtter här nere. Finns ju varken falukorv eller lingonsylt... Lingonsylt ska dock finnas att köpa på IKEA. Finns tydligen sill, köttbullar, kalles kaviar och annat smått och gott där. Får ta mig dit nån gång och köpa på mig ett lager. Det går ju inte att göra en vettig köttfärsrätt utan lingonsylt!? Utom köttfärssås då förstås.

Var ute igår på RE, Royal Exchange Hotel. Schysst ställe flera våningar med balkonger, terasser och livemusik. Det regnade dock men det var kul. På bilden ser ni Bastian, jag och Jemina. Nu ska jag spela beach volley.

Inga kommentarer: