17 maj 2006

Händer inte så jättemycket här...

Det var ett tag sen jag skrev nu. De senaste två veckorna har varit ganska tunga i skolan. Förra tisdagen hade vi en gruppresentation och i fredags skulle en uppsats vara inne. Det ska bli otroligt skönt att slippa de där uppsatserna när man kommer tillbaka till Linköping i höst. Så nu är det ganska lugnt igen. Ett grupparbete kvar och några mindre inlämningsuppgifter.

I helgen var det fest för ganska många som fyllde år. Mellan den 9e och 16 maj tror jag det var fem personer som fyllde år. Var ute igår också men det gick inget vidare.

Annars så börjar jag bli lite sugen på att komma hem till Sverige igen. Speciellt som det blir kallare här och varmare där hemma. Fotbolls-VM kommer bli svårt att följa och jag missar midsommar. Lite hemlängtan börjar alltså infinna sig. Det är nog första gången jag har längtat hem på riktigt. Tidigare har man ju alltid kunnat åka hem om man kände för det. Det är lite svårt här. Det är inte så att jag har gått och blivit ett nervvrak, nej nej. Men man försöker få allt att påminna mer om Sverige bara. Mycket svensk musik, tänkte åka till ikea den här veckan för att handla lite svensk mat. Lingonsylt är ju prio ett.

Inga kommentarer: